Voetmassage

Iedereen weet: een voetmassage is een weldaad, vooral na een lange dag staan en/of veel lopen. Het voelt heerlijk, maar het heeft ook zo veel (wetenschappelijk bewezen) voordelen dat u eigenlijk uw voeten op regelmatige basis zou moeten (laten) masseren!

Een voetmassage (evt gecombineerd met een handmassage) is voor alle leeftijden. Zowel voor ouderen maar zeker ook voor kinderen, minder valide mensen en/ of mensen met beperkingen. Indien gewenst kan ik voor een voetmassage ook bij u thuis langskomen (binnen een straal van 20 km rondom Amersfoort). Vraagt u gerust naar de mogelijkheden!

Voordelen:

1. Verbeteren van de bloedcirculatie:

De spieren in onze voeten krijgen nauwelijks beweging en worden vaak belemmerd door strakke en oncomfortabele schoenen. Door een voetmassage verbetert de bloeddoorstroming aanzienlijk.

2. Vermindert de effecten van een depressie:

Uit onderzoek blijkt dat regelmatig voetmassages de effecten van een depressie kunnen verminderen en het kan ook de ervaring van stress verminderen.

3. Het verlaagt de bloeddruk:

Een verhoogde bloeddruk is tegenwoordig vaak een veel voorkomend probleem en heeft vaak meerdere oorzaken of het is een genetisch probleem. Een studie toonde aan dat 3 voetmassages per week kunnen zorgen voor een verbeterde gemoedstoestand, minder stress en lagere bloeddruk.

4. Verminderen van symptomen bij PMS en Menopauze:

De meest voorkomende klachten van vrouwen met PMS zijn: gevoelens van verdriet en ellende, prikkelbaarheid, angst, spanning, vermoeidheid, slapeloosheid, hoofdpijn en stemmingswisselingen. De meeste van deze symptomen kunnen aanzienlijk verminderd worden door dagelijkse voetmassages tijdens deze periode. Ook de symptomen van een menopauze, die vrijwel hetzelfde zijn, met daarbij opvliegers en depressiviteit, kunnen effectief worden geminimaliseerd met regelmatige voetmassages.

30 minuten - €  20,00

10-rittenkaart - € 165,00

T: 033 - 285 1205 | info@massagepraktijkanahata.nl | www.massagepraktijkanahata.nl